Poznański pakiet „Viva Senior“ znów działa!

„Po przerwie, wprowadzonej na skutek wybuchu pandemii Covid19, ponownie rusza pakiet usług Poznań Viva Senior. Najstarsi mieszkańcy miasta będą mogli znów skorzystać z większości zawartych w nim propozycji. Wszystkie działania realizowane będą w reżimie sanitarnym, który nadal obowiązuje.

Od poniedziałku, 15 czerwca, uruchomione zostaną drobne naprawy domowe czyli „złota rączka”. Tydzień później, czyli od 22 czerwca, seniorzy będą mogli uzyskać pomoc w myciu okien, natomiast bardzo oczekiwana usługa podologiczna wznowiona zostanie od 29 czerwca.

W pierwszej kolejności realizowane będą te zamówienia, których nie udało się wykonać w marcu ze względu na wybuch pandemii. Miasto szacuje, że usługi dla nowych zainteresowanych, którzy dotąd nie zgłosili na nie zapotrzebowania, ruszą realnie od początku lipca.

Zrzut ekranu ‚Aktualności’ (29 VI 2020) portalu: Czas na seniora. Czy Państwo tu czasem zaglądają?

Testy i reżim sanitarny

Realizacja wszystkich usług będzie przebiegała zgodnie z zasadami reżimu sanitarnego, opracowano szczegółowe procedury świadczenia usług w trakcie trwania epidemii. Zarówno seniorzy, jak i osoby, które realizują usługi, będą zobowiązane do ochrony ust i nosa oraz dezynfekcji rąk. Koordynatorzy projektów przed ostatecznym zleceniem usługi wykonawcom przeprowadzą z seniorami krótką rozmowę, by przypomnieć o obowiązujących zasadach sanitarnych.

– Usługi będą realizowane z zachowaniem wysokich standardów sanitarnych – mówi Magdalena Pietrusik-Adamska, dyrektor Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych UMP. – Osoby wykonujące usługi, czyli mające bezpośredni kontakt z seniorami, przed podjęciem zadań będą poddane testom na obecność wirusa SARS-CoV2. To ważna informacja dla mieszkańców i istotna forma zabezpieczenia obu stron przed rozprzestrzenieniem się wirusa.

Wymazy będą przeprowadzone na koszt Miasta, bezpośrednio przed uruchomieniem konkretnej usługi dla seniorów.

Jakie zabezpieczenia – poza obowiązkową ochroną ust i nosa oraz dezynfekcją rąk – będą obowiązywały w praktyce? Na przykład przed wizytą podologa senior, w miarę możliwości, zobowiązany będzie do przygotowania stanowiska do zabiegu. Powinien przygotować własny ręcznik i puf lub inne niskie krzesełko, blisko źródła prądu. Dzięki temu podolog nie będzie musiał dotykać dodatkowych przedmiotów.

Zaleca się, by senior miał też przygotowany własny długopis, który przyda się do podpisania wymaganych dokumentów i wypełnienia krótkiej ankiety. Ta będzie wymagana po zrealizowaniu wizyty. Opiekun osoby starszej – jeśli będzie obecny podczas realizacji usługi – również koniecznie powinien osłonić nos i usta.

Osoby wykonujące usługi muszą pamiętać o konieczności dezynfekowania rąk po przyjściu do domu seniora oraz o stosowaniu środków ochrony indywidualnej: rękawiczek, maseczek, przyłbic oraz fartucha ochronnego. Muszą też tak zorganizować pracę, by dotykać jak najmniej przedmiotów w mieszkaniu seniora.

Uwaga: usługa nie zostanie zrealizowana jeśli senior ma objawy zakaźnej choroby, jest w trakcie obowiązkowej izolacji lub kwarantanny (lub mieszka z taką osobą), jak również jeśli w ciągu dwóch tygodni przed usługą miał kontakt z kimś podejrzanym o zakażenie, zachorowanie lub skierowanym do izolacji. […]“

Pełny tekst wiadomości czytaj na portalu: Czas na senioraTU

Zob. art. pokrewny – TU 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *