Taxi Seniora

Każdy poznaniak, który skończy 70 lat, jest osobą samotną, o niskich dochodach, przewlekle chorą lub niepełnosprawną może skorzystać z bezpłatnej podróży taksówką do urzędu, placówki medycznej czy dojazdu na groby bliskich.
Przewozy będą odbywały się 5 dni w tygodniu (poniedziałek – piątek) w godz. 7.00 -18.00. Z bezpłatnego dowozu mogą skorzystać także osoby poruszające się na wózkach oraz ich opiekunowie.
Co ważne, nie będą przyjmowane zgłoszenia dotyczące sytuacji nagłych np. pogorszenia stanu zdrowia. Zgłoszenia należy dokonać nie później niż do 3 dni roboczych do godz. 20.00 przed planowanym terminem przejazdu i max 2 miesiące przed planowanym terminem pod nr 22 43 900 50.

Powroty z kursu muszą zmieścić się do godz. 20.00. Żeby wezwać taksówkę na powrót do domu senior może umówić się na konkretną godzinę lub zadzwonić do dyspozytora taxi. Taksówkarz przekaże każdemu seniorowi wizytówkę z numerem telefonu do dyspozytora taxi. Na dzień przed planowanym kursem do seniora będzie dzwonił dyspozytor taxi z informacją przypominającą dzień i godzinę kursu. Taksówkarz może zaczekać z powrotem seniora, jeżeli wizyta potrwa do 30 minut. Jedna osoba może skorzystać z 3 przejazdów w miesiącu.

Taksówka dla Seniora” jest organizowana w ramach projektu „Poznań VIVA senior” na lata 2017-2021.

Źródło: ‚Gazeta Senior‘ 2018 Nr 1 s. 20 – TU 

Za ‚Wiadomościami’ polsat.pl

PS
O tym, jak ruszyły darmowe przejazdy dla osób starszych w Poznaniu czytaj i zobacz (2:30-minutowy film) na portalu polsat.pl –  TU

O idei bezpłatnej taxi dla seniora, która pojawiła się w maju 2017 r. czytaj – TU

Dyskusja (2)

  1. Janina Kulińska

    Dziś zamawiałam taxi na 19 stycznia i dowiedziałam się że w tym roku zasady korzystania z taxi zmieniły się.
    W internecie nie ma nowego regulaminu. Oczywiście znowu nie mogę skorzystać z tego „dobrodziejstwa”, ponieważ do osiemdziesiątki trochę mi brakuje. Co o tym myślę, można się domyślić. Serdeczne dzięki za przywileje dla seniorów.

    Komentarz od MRS:
    Proszę zajrzeć do wykazu „Usługi z pakietu Poznań Viva Senior” – link: http://www.poznan.pl/mim/main/uslugi-z-pakietu-poznan-viva-senior,p,41361,45043.html
    Tu: drugi wpis, pod nim „Regulamin… taksówki dla Seniora – edycja 2019”

    Swoją drogą będziemy sprawdzać, jak to się stało, że MRS nie wiedziała o zmianie niektórych warunków korzystania z taxi dla Seniora.

  2. Janina Kulińska

    Zamawiałam dziś Taxi dla seniora na poniedziałek 19.11/18. Okazuje się że trzeba zamawiać 3 dni wcześniej odliczając dni wolne od pracy. Nie wiedziałam o tym /pierwszy raz chciałam skorzystać z tego dobrodziejstwa/,i okazało się, że nie mogę zamówić. Taxi na 19.11/18 były osiągalne, ale regulamin obowiązuje. Pani skierowała mnie do Urzędu Miasta do osoby kompetentnej, od której zależało, czy mimo terminu mogę skorzystać i zamówić Taxi. Niestety, nie mogłam, bo regulamin jest ważniejszy od człowieka. I tak to szanuje się Seniora, wstyd mi za was urzędników.

    Odpowiedź MRS: wydaje się, że warto jednak znać regulamin usługi ,Taksówka dla Seniora, – jest dostępny na stronie MRS (do wyszukiwarki wewn. proszę wpisać słowo kluczowe: regulamin). Tam punkt 4. stanowi:
    „Zgłoszenia przejazdu należy dokonać nie później niż 3 dni robocze do godz. 20:00 przed planowanym terminem przejazdu i max. 2 miesiące przed planowanym terminem.”

    Jak widać, czasu na zgłoszenie jest dużo, natomiast pewne zasady porządkujące te relacje są niezbędne i mamy nadzieję, że zechce się Pani z tym zgodzić. W tym roku zrealizowanych usług taxi będzie prawdopodobnie ok. 10 tysięcy, co też proszę łaskawie uznać za znak szacunku dla Seniorów, bo przecież jeszcze w połowie 2017 r. tej usługi w Poznaniu nie było!
    Proszę podejść do wspomnianych zasad ze zrozumieniem i nie zrażać się drobnym potknięciem. Zapraszamy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *